Glutenfri pasta

Recept som utlovat! Hittat i "glutenfria kokboken" av Elisabeth Ekstrand Hemmingsson...

2-3 port

1 msk fiberhusk
0,5 dl vatten
3 dl fin mix
1 ägg
1 krm salt
1-2 msk vatten 

Orginalreceptet är gjort i matberedare, jag gjorde för hand...

Blanda fiberhusk och vatten, låt svälla någon minut. Häll i mjölmixen och sedan ägget och salt. Arbeta väl. Droppa i vattnet till klibbfri deg bildas. Arbeta degen en stund, låt vila i plastpåse.

Jag fyllde mina ravioli med turkisk yoghurt (borde valt kesella), bacon, Västerbotten ost och svamp.

Pastan går givetvis att formas till alla typer av pasta varianter.
Då kan dock koktiden variera.
Raviolin kokade jag i saltat vatten i tre minuter.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0