Glutenfria semelwraps

På tisdag börjar jag Viktväktarna igen och mitt förra försök att äta nyttigt dog efter två veckor då jasmin blev dålig... Men nu är vi tillbaka igen!

Innan tisdag fanns egentligen två bakverk jag ville baka, de va dessa wraps och en salt kola tårta... Mannen fyller visserligen nästa helg så nån slags tårta ska vi väl få ihop även med points räkning;)

Jag gjorde mitt favvo bull recept, som enligt mig, ska bakad på Lailas blå mix... (Idag gjorde jag halv sats och det receptet kommer här...)

50g smör
2,5dl mjölk
25g jäst
0,25tsk salt
0,5dl socker
7dl mjölmix

Smält smör, häll i mjölk värm fingervarmt (37grader). Häll vätskan över smulad jäst rör tills jästen löst sig. Blanda i de torra ingredienserna. Låt jäsa under bakduk 20-30 minuter. 
Jag delade min deg sedan i åtta delar och kavlade varje deg till en rund form, i storlek att jag kunde grädda två och två på plåt. Detta blev något för tjockt då några sprack vid ihopvikandet så 10-12 wraps hade jag fått ut nästa gång. Grädda 230 grader ca 3 minuter.

Fyllningen rev jag 200g (?liten rulle) mandelmassa, blandade med lite grädde (ovispad) till rätt konsistens och hade i en halv påse rostad flagad mandel.

Fördela fyllningen på brödet, spritsa över grädde och vik ihop som en taco wrap:)

Bon apetit!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0