Lchf pannkaka

Fick en lchf kokbok när jag fyllde år, i grundreceptet från boken är det kardemumma, jag böt ut den mot kanel. Detta för att jag nyss läste om alla bra egenskaper kanel har, roligast är att jag inte kommer ihåg en enda...;) men jag vet att jag tänkte att jag måste äta mer kanel och basilika... Haha!
Hade heller inget kokosfett hemma, blev smör istället...

1 port

2 ägg
2 msk grädde
1 msk smält smör
0,5 msk fiberhusk
1 krm vaniljpulver
Kanel efter smak

Blanda ihop ägg, grädde och smör till en smet. Häll i övriga ingredienser och blanda väl. Stek i smör.

Jag serverade mina pannkakor med turkisk yoghurt blandat med lite vaniljpulver. 
Nästa gång ska jag ta i lite salt i pannkakorna och lite sukrin i yoghurten.

Perfekt som helg frukost, eller som lättare lunch:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0