Glutenfri ost och skinkpaj med äggdeg

När Sara är sjuk blir hon ompysslad av sin blivande:)) har dessa dagar fått en calippo och en påse godis och maten serverad:)) inte illa må jag säga. Hade ingen kesella hemma så Martin letade i alla böcker han kunde hitta för att pröva ett nytt pajdegsrecept:)) detta hittade han och det blev riktigt riktigt bra!

Ca 3dl glutenfrimix
1krm salt
100g margarin
1ägg

Hacka samman mjölmix, salt och margarin till en grynig massa. Tillsätt ägget och arbeta snabbt ihop till en deg. Kavla ut mellan plastfolie och täck en pajform med degen. Förgrädda mitt i ugnen 10-12 minuter, 225 grader.

Fyll sedan med valfri fyllning. I vår paj var det ost, skinka och en äggstanning på 2 ägg, 2dl mjölk samt kryddor. Grädda klart pajen 225 grader ca 20 minuter.

En paj funkar alltid!
Ligger nu i soffan med mitt täcke och undrar vad jag får för mat idag...:0


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0