Glutenfritt bananbröd

Igår hade vi matkväll på jobbet, som jag bara måste säga att om ni bor i Huskvarnaområdet och blir erbjudna att köpabiljetter till Icas matkväll, måste ni ta chansen!! Kan vara så att jag är partisk i frågan... hm** Men så himla trevligt och mysigt! Laga mat ihop, äta ihop, dricka ett glas vin ihop... ja, ni förstår!:))
Iallafall kom vi av en anledning in på bananbröd, så därför var jag bara tvungen att baka detta bröd idag... Mitt absoluta favoritbröd!:)) Mums!
Banan bröd och kycklingwook med ricenudlar!
7 dl glutenfrimix
1 tsk bikarbonat
1 tsk salt
linfrön
pumpakärnor
1 banan
2,5 dl mild yoghurt
1 dl mjölk

Blanda alla torra ingridienser, mosa bananerna och blanda med yoghurt och mjölk. Lägg i smeten i mixblandningen och rör. Häll ut på plåt och forma till ett bröd, eller grädda i form går även baka som bullar. Mitt bröd var i ugnen ca 20 minuter, 200grader.
aaaaaaaaaaaaaw**

Kommentarer
Postat av: Hagge

Tack för receptet - ska testa i helgen! Och tack för trevligt matlagnings-sällskap.

2012-05-10 @ 09:40:41
Postat av: Hagge

Det var riktigt gott - men inte så mycket banansmak som jag minns det där brödet i KL. Det kanske var en annan slags banan, eller bara mognare?

2012-05-14 @ 20:29:04
Postat av: Bageriglutenfri

Tack själv, det var en jätte lyckad kväll!! Va kul att du prövat baka brödet!! Tror deras bananer smakar betydligt mer än våra, solmogna frukter brukar göra det.. Kanske kan öka mängden banan...

2012-05-17 @ 20:39:53
URL: http://bageriglutenfri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0