Glutenfri sockerkaka

Världens godaste och enklaste mjuka kaka, det måste vara sockerklakan!!!:)) Ät å njut!
2 ägg
2 dl socker
2,5 dl mjölmix
1 tsk bakpilver
2 tsk vaniljsocker
0,5 tsk fiberhusk
1 dl mjölk
50g smör
några droppar färskpressad citronsaft
Vispa ägg och socker riktigt poröst.
Blanda alla torra ingredienser och rör sedan försiktigt mjölblandningen i äggblandningen.
Koka upp mjölken och tillsätt smöret. Låt det smälta och häll över äggblandningen. Pressa sist i citronsaften.
Smörj och bröa en form (glutenfritt ströbröd givetvis). Tänk oxå på att använda en "sockerkaksform", det är den storleken receptet är till för. Undrade väldigt länge varför min sockerkaka blev så platt... Till jag kom på att formen var ju alldeles för stor... hahahah**
Grädda i nedre delen av ugnen 175 grader ca 35-40 minuter.
Låt väl smaka!
Bakade även vad som skulle bli dumlekladdkakak.... Blev mer som en mjuk chokladkaka.... En aning för länge i ugnen kan jag gissa... Men fint blev det.... hahahah** Får finslipa receptet innan det kommer ut:))
Å nu kära sommar är jag redo, det är bara att komma förbi!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0