Färskt glutenfritt bröd från Pågen<3

Fick prover från Pågen i Fredags... Tänkte varför får jag dehär....?? Känner säljaren såpass väl att han vet att jag inte tål gluten... Men till min förvåning----- de va glutenfria!!!!!!!



Vad jag vet kommer brödet i butik V. 40, om det gäller hela landet vet jag inte... Men iallafall i Jönköpingsområdet:)) Och de kommer ligga i "vanliga" brödhyllan...



Ljusa brödet har jag inte hunnit testa än... Men det känns såhär tredagar  efter bakdag fortfarande väldigt saftigt, och det smular INTE!!!!;)



Mörka surdegsbrödet var kanongott!!! Massa frön och gotte i:))

Ända - får brödet för att det är lika "litet" som en fria skiva... Men annars ger jag all kärlek till Pågen som förstått att vi är en stor marknad<3 <3 <3

Kommentarer
Postat av: sofie

hej! Måste säga att jag sken upp när jag insåg att du skriver om en massa glutenfritt :D jag har haft celiaki sen jag föddes och kan behöva en massa tips och inspiration så tack för en rolig blogg :)

2011-09-25 @ 13:03:28
URL: http://milkncookiezzz.blogg.se/
Postat av: Bageriglutenfri*

Vad kul att höra att du tycker om bloggen:) Å säg gärna till om du har nått smaskigt du vill dela med andra eller någonting du vill ha hjälp att fixa!!!:))

//Sara

2011-09-26 @ 18:27:46
URL: http://bageriglutenfri.blogg.se/
Postat av: Susanne

Oj, glutenfritt bröd från Pågen?? Hoppas det kommer till oss också! Men bakas det separat då så att det inte blir kontaminerat av deras andra bröd, står det nåt om det på paketet? Trevlig blogg, hittade den när jag sökte brödrecept.

2011-10-10 @ 19:09:18
URL: http://www.susi.nu
Postat av: Petra Nordblad

Hejsan,

vad roligt att ni upptäckt våra nya Glutenfria bröd. Läste Susannes inlägg och eftersom jag är marknadskoordinator på Pågen så tänkte jag att jag kan svara. Jodå, bröden bakas i ett eget bageri, anpassat enbart för glutenfritt, så det kommer inte i kontakt med vårt övriga sortiment. Däremot så fraktas de på samma lastbilar ut till butik men då är bröden förslutna.

2011-10-14 @ 14:18:20
Postat av: Bageriglutenfri*

Susanne, vad kul att du hittade hit!!! Roligt att se att man kan hitta bloggen på många olika sätt:)



Petra, tack för ditt svar, då vet vi hur det ligger till:))

2011-10-18 @ 20:05:47
URL: http://bageriglutenfri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0