Glutenfri rulltårta

Till fikan hemma hos mammi å pappi har jag bakat rulltårta:))

3 ägg
1,5 dl socker
1 dl potatismjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker

Vispa ägg och socker riktigt poröst, blanda samman de övriga ingredienserna och tillsätt sedan i äggsmeten undervispning. Häll upp på bakplåtsbeklädd långpanna och grädda 250grader, mitt i ugn ca 5 minuter. Passa noga!


Stjälp upp på sockrat bakplåtspapper och fyll med valfri fyllning. Rulla ihop och servera:))

Jag fyllde min rulle med egengjord äppelmos som jag skar ner några färska äppelbitar i. Tänkte göra någon form av bakelse av denna rulle när jag väl kommer på plats, håll utkik efter bilder;))



You been you and me being me<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0