Glutenfri kladdkaka med pinjenötter

Har haft några hemskt jobbiga veckor, med följd att jag helt enkelt inte orkat blogga.... Men jag ska verkligen försöka komma i form igen!!:)

Här kommer mitt fredagsmys, och även mitt absoluta favorit recept på kladdkaka... Jag glömde köpa mandelmassa, så det funkar alldeles utmärkt att bara utesluta den....

2 ägg
3 dl socker
100g smör
75 g mörk choklad
2 dl glutenfri mix
2 tsk vaniljsocker
4 msk kakao, av god kvalit´e
1 nypa salt
1 dl pinjenötter
100 g mandelmassa

smör och ströbröd till formen

Vispa ägg och socker pösigt. Smält smöret och låt även chokladen smälta i. Blanda detta i äggsmeten. Blanda alla torra ingredienser och rör sedan ner i smeten. Rosta pinjenötter lätt i en stekpanna och häll i dem tillsammans med den rivna mandelmassan.

Häll i form och grädda 200 grader, långt ner i ugnen, ca 20 minuter.


Ät och njut**

Har även försökt få igång min blogg.se app... men det fungerar inte... Nån som känner igen sig?

Irish coffe i höstmörkret är aldrig fel, om man gillar kaffe vill säga... hahahah* Själv dricker jag hellre varmchoklad:)) Men fina blev dom iallafall**



Å så måste ni få se de underbara rosorna jag köpte på jobbet till förra helgen... 29,90:-/st isn´t it a klipp or whaaaat??!!

image description

<3 jag glömmer aldrig..... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0