Glutenfri fest pirog

När pirogen var färdig gräddad och skulle ätas upp, var min sambos första kommentar... "Jäkla va gott..." Säger inte så mkt mer, gott blev de iallafall:))


Fyllning
800g Blandfärs
Kantareller
Champinjoner
Smkasätt efter smak. Jag använde fond, salt, peppar och lite cayenne

Pirog deg
6 dl glutenfri mix
salt
150g smör
2 dl kesella
2 äggulor

Blanda mix, salt och smör tillsätt sedan äggulor och kesella och blanda med hjälp av fingertopparna ihop detta till en deg. Forma till en jätte pirog, flera små eller till en specifik sak. Varför inte fylla med skaldjur eller fisk och göra i just fiskform... Använd fantasin.

Grädda mitt i ugn 225 grader 15-20 minuter**



Efter Laidies night igårkväll måste jag bara konstatera: Brolle - du e så himla het:)) hahahah**


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0