Glutenfri prinsesstårta & Pavlova

15 November blev jag ett år äldre... Jag hade en underbar dag!!! Men familjemys på kvällskvisten*



Mackor (fanns ej tid för hembakat...) å massa goda pålägg blev det:)


Intog även årets första glögg:) Iallafall för mig:)





Glutenfri Prinsesstårta

1 sats tårtbotten ( se recept längre ner i bloggen)

Fyllning 1 Grädde och jordgubbssylt

Fyllning 2 Grädde och vaniljsås

Bred grädde över tårtan och klä sedan med marsipan ( läs innehållsförteckningen!) Dekorera med florsocker och marsipanrosor:))



Även en pavlova slank ner:))
Denna gång fylld med vispangrädde, dajm och dekorerad med gul och grön kiwi, samt granatäppelkärnor:))



Å så får ni en insikt i mitt hem, bara för jag njuter av mörkret och av alla ljus man då får tända:))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0