Rabarber & Jordgubbspaj

Jag lovade ju ge ut mitt absoluta favorit paj recept, det funkar med alla fyllningar! Har prövat allt från banan/päron till Hallon/blåbär. Och det lyckas alltid! Idag blev det rabarber från trädgården och svenska jordgubbar*
200g smör
2 dl glutenfri mjölmix
1,5 dl socker
1tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
0,5 dl sirap
en halv påse mandelflan
Blanda allt i kastrull och smält ner till en klumpig röra.
Lägg i bär eller frukten i en form och strö ev. på lite socker/potatismjöl.
Klicka över den kletiga massan över bären och grädda mitt i ugn 200 grader, 15-25 minuter tills pajen är gyllenbrun.
Servera med vaniljsås, vaniljvisp, glass eller nått annat gottigt....
Ps. återkommer med baguett receptet när jag lyckas med dem.... hahahah* Även den bästa kan misslyckas*

Kommentarer
Postat av: Mam

Intygar att den var super

2011-06-21 @ 18:08:55
Postat av: Sara

Tack mamma<3

2011-06-21 @ 22:34:47
URL: http://bageriglutenfri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0