Hallon & Blåbärs paj

Jag har lite svårt att få ihop mitt bloggande under semestern... Ni får ursäkta mig för detta, och glädja er åt att det bara återstår 2 veckor av den, vilket jag gråter över.... Jag vill ha semester minst ett halvår till för det tycker jag att jag förtjänar! hahahhaah*

Jag och min syster, Ellen, hade mysdag häromdagen. Nästan sovaöver kallade vi det, då måste man gå runt i pyamas inlindade i filtar och bara njuta av livet* Till denna myspys kväll bakade vi Hallon och Blåbärspaj. Shit va gott det va!!!



Vi utgick från ett "vanligt" recept på smulpaj men använde självklart glutenfrimix, då både jag och Ellen är intoleranta. (Även pappa är det) I smulpajen blandade vi även i lite hackad mandel.

Till pajen blandade vi vaniljkesella och vispad grädde. Jätte bra tips att använda som vaniljsås, blir lite syrligare och frächare om man vill variera sig lite:)




Puss å Kram*

hahaa lite snedställd, men ändå:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0