Glutenfritt lantbröd 2

Just nu äter jag min frukost och brödet ser ut så här;



Jag är nöjd med resultatet av mixen(se förra inlägget), mitt enda minus är att brödet blev ganska litet... Om jag gör detta bröd någon mer gång, vilket jag antagligen gör för det var så himla smidigt! Skulle jag använda lite extra vätska för degen blev väldigt fast och kompakt, och jag hade blandat i lite morötter eller frön för att få lite tuggmotstånd.
Kan absolut rekomendera brödet till andra! För att blanda olja, torrjäst(finns i paketet) och mjölmixen klarar alla av. Jäs 30 minuter och grädda så har du ett nybakat bröd på drygt en timme:)



Nu blir det snart fotvård, de kan mina små stackars fossingar behöva:)

Puss puss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0