Glutenfri skink och ädelostpaj

Jag har alltid tyckt att glutenfripajdeg har varit lite knepigt att fåihop, den blir alltid kladdig och jobbig att handskas med... Har provat massa olika recept men kommer alltid tillbaka till "grund"receptet...:) Kanske har någon där ute i vida världen något tips på glutenfripajdeg att dela med er av:)
Men såhär gör jag
3 dl glutenfrimix
1 krm salt
75 g margarin
1 dl kesella
1-2 msk vatten
Blanda ihop mixen, saltet och margarinet med fingertopparna. Tillsätt kesella och vatten, lite i taget. Arbeta degen smidig. Kavla ut degen mellan plastfolie och lägg sedan i pajform.
Förgrädda i nedredelen av ugnen 225grader 10-12 minuter.
Min paj fyllde jag med ädelost, lite allerum prästost och rökt skinka. Över med äggstanning på 2 ägg och 2 dl grädde. In i ugnen 200 grader tills äggstanningen stelnat och pajen fått fin färg:)
Detta kommer bli min och mammas utflyktsmat imån när det rullar till Ullared för att spederas pengar $ :) me lajk!!!
Visst blev mina fötter fina efter fotvården;) Som en blommig sommardag*

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej :) Många goa recept du har på bloggen!! Här är en länk till en pajdeg som jag gör ibland: http://teatravel-glutenresan.blogspot.com/2011/04/glutenfri-paj-med-ost-och-skinka.html

//Therese

2011-08-30 @ 08:47:56
URL: http://teatravel-glutenresan.blogspot.com/
Postat av: Ida Raymondson

Mums! Det fick bli paj ikväll och till och med Jofa godkände pajdegen! Det är stort! Mina tidigare försök har bara blivit kletiga... Men nu kan vi äta paj igen!!! Tack vare dej!!!!! Du e bäst! :)

2011-08-31 @ 21:39:57
Postat av: Bageriglutenfri*

Hej Therese:) Tack* å detsamma! Dina krabbelurer lät ju riktigt smarrigt, de måste jag pröva!:) Alltid kul att utbyta ideér med varandra!:)

2011-09-01 @ 21:36:24
URL: http://bageriglutenfri.blogg.se/
Postat av: Bageriglutenfri*

Ida! Tack* va du e söt!!! Vilken tur att jag kunde hjälpa till:) Å att tillochmed mannen blev nöjd;)

2011-09-01 @ 21:38:34
URL: http://bageriglutenfri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0