Glutenfria hallongrottor

Hallongrottorna får ni recept på igen, för jag lovar att detta recept ej går att misslyckas med!

250 g smör
1,5 dl socker
6 dl glutenfrimix
1,5 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
3,5 msk pofiber
1 dl marsanpulver

Rör smör och socker poröst, blanda i alla ingredienser förutom mjölmixen. Blanda i 4 dl mjölmix och resterande 2 dl lite pö om pö. Ställ kallt i kylen ca 30 minuter. Rulla degen till längder och skär i cm stora bitar. Rulla till en boll, lägg i form och tryck en liten fördjupning i kakan och fyll med hallonsylt.
Grädda mitt i ugnen, 175 grader, 8-12 minuter.

Och Miah, jag är så lycklig för er skull och längtar ihjäl mig till er helg i Juni då ni äntligen blir herr och fru!!!<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0