Glutenfria hallongrottor

Igår fyllde fina Sofie 25:) Mitt i en flytt och hennes dotters 1 årsdag. Därför bestämde vi oss för att överaska henne:)

Glutenfria småkakor är något av det svåraste att baka i min mening. De "rinner" gärna ut i ugnen och blir bara pannkaka. Därför måste jag dela med mig av detta hallongrottsrecept även om jag bakade dem lite väl länge i ugnen så de blev väldigt smuliga...:) Men goa va de ändå..... hahahah*





175g smör
1 dl socker
1 ägg
3,5 dl potatismjöl
Hallonsylt

Lägg alla ingridienser, förutom Hallonsylten i en skål. Blanda ihop till en deg med händerna och forma smårunda bollar. Lägg varje boll i en form och tryck till ett litet hål. Fyll hålet med Hallonsylt och grädda mitt i ugnen 175 grader 10-15 minuter. Klart:)

Smidigt värre:) Går alldeles utmärkt att byta ut fyllningen mot jordgubbsylt, blåbärssylt, lemon curd eller vad man nu har hemma:) Jag dekorerade mina hallongrottor med glasyr av floursocker och vatten.

Smakligt bak*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0