Glutenfri lasagne

Har spenderat hela helgen hos min älskade lilla syster i Kalmar:)



Hon va så söt när hon sa att "Sara jag har köpt så du kan lära mig att laga lasagne..." Hahhahah*


Så det gjorde jag:) Brukar säga att gör man en kalas god, ganska fast köttfärsås. Samt en krämig smakrik ostsås, så kan man inte misslyckas:) Huvudkryddan i lasagn, ska i min smak, vara oregano och det ska vara mycket:) Mumma va gott det blir då! Och osten i såsen ska vara smakrik och lättsmält.

Börja med ostsås i formen, lägg sedan i glutenfria lasagneplattor, köttfärs, sås osv... Toppa lasagnen med riven ost och grädda i nedre delen av ugnen ca 40 minuter, tills plattorna är mjuka, 175-200 grader:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0