Glutenfri Kladdkaka

En lite smått bakis dag som Söndagen blev, efter studentfest på lördagen, där jag för övrigt var äldst med mina 26 år:) hahahaha* va det dax att baka kladdkaka:)

Vi googlade oss fram till ett recept och det blev jätte gott:) Ellen hade ingen Kakao hemma, så den bytte vi ut mot oboy;) Blev en kladdkaka med kola smak:)



2 ägg
2,5 dl socker
1,5 dl glutenfrimix (vi använde lailas blåa)
4 msk kakao (som blev oboy)
2 tsk vaniljsocker
100 g margarin (Vi tog 1 dl flytande)

Blanda ägg och socker i en bunke. Blanda alla torra ingredienser för sig och häll sedan i äggsmeten. Smält smöret och blanda i.
Smörj och bröa en form med glutenfritt ströbröd, häll i smeten och grädda nedre delen av ugnen ca 20 minuter 175grader. Kakan ska vara kladdig!:)
Servera till glass eller grädde, och bär:)

Vi letade efter mörkchoklad att stoppa i, tror rostade pinjenötter oxå hade varit kanon gott:)
Kom på nu att jag har ett favorit recept på kladdkaka här hemma med pinjenötter... Det får bli nästa gång det vankas kladdig kaka:)




<3Det var så himla mysigt att träffa Ellen igen! blod är tjockare än vatten och du är mitt blod..... tihi* hahahha*<3

Kommentarer
Postat av: Systeryster*

åååh som jag längtar efter dig :(!! men om 2 veckor ses vi igen.. <3

2011-09-18 @ 18:44:54
Postat av: Bageriglutenfri*

Å nu e de mindre än en vecka kvar<3 Tiden rullar ganska fort ändå, men jag hoppas den kommer stå still när du kommer hit, så du aldrig behöver åka igen<3

2011-09-25 @ 11:10:25
URL: http://bageriglutenfri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0