Glutenfri Äppelpaj



Tog tillvara på fallfrukten idag, så slank även ner två små söta päron i pajen...

8 äpplen
75g margarin
2 dl glutenfrimix
1 dl fibrex
0,5 dl boveteflingor
2 nävar solroskärnor
0,5 påse flagad mandel
50g mandelmassa
0,5 dl vitsirap
1 dl socker

Helt enkelt, ta vad du har hemma, men se till att de torra ingredienserna slår mot de blöta, så pajen blir smulig:)
Mosa ihop alla inredienser i en bunke till en smulig massa. (ej äpplena, de ska skalas och skivas) Lägg i äppelskivorna i en pajsform och klicka över smeten. Grädda mitt i ugnen 200 grader ca 20-25 minuter. Servera till vaniljvisp:)



Om nu hösten ska vara såhär grå och tråkig får vi väl göra det bästa vi kan för att muntra upp dagarna:) Äppelpaj är en sådan mysgrej i höstrusket:)

Hur ska jag bära mig åt för att äta upp alla dessa äpplen?:)

Å trots att jag nu bakat pajer, gjort storkok äppelmos syns det inte äns att jag vart på trädet... Tips på saker med äpplen mottages gärna!!!:)

Love<3

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Kan rekomendera att göra äppelmuffins, jag brukar göra vanlig sockerkaksmet och sedan tärna äpplet i små tärningar, lägg i en egen skål och blanda med socker och kanel. Sedan rör ner i smeten. Det blir riktigt gott. Äppelrutor är också gott :) har ett bra recept på det! KRAM

2011-09-18 @ 19:34:58
URL: http://mikaela-andersson.blogspot.com/
Postat av: Jullan

Äppelchips!!!Tunna skivor, 100 grader i 3 timmar.

Strössla med kanel och ingefära. MUMS!

Saknar dig Sara. puss Jullan

2011-09-21 @ 14:31:59
Postat av: Jullan

Äppelchips!!! tunna skivor äpplen, 100 grader i ugn i 3 timmar.

Strössla med kanel och ingefära. MUMS!

Jag saknar dig Sara. puss Jullan

2011-09-21 @ 15:36:03
Postat av: Bageriglutenfri*

Tack Mikaela:)) Äppelmuffins it is:)) Kommer förbi å hämtar äppelrutor receptet:)



Julia- va gott det lät!!! Å jag älskar ingefära:)) Saknar dig oxå-massa<3 Måste ses snart!

2011-09-25 @ 11:09:06
URL: http://bageriglutenfri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0