Glutenfri köttfärsrulle

Nu har jag väntat 4 dagar! på att bilderna till detta recept ska laddas upp... Ger upp nu, men rullen ska se ut som en rulltårta;))

Är det inte så att man lätt hamnar i samma middags mönster?! Tog ut det tillplattade köttfärs paketet ur frysen, la det i varmt vatten för snabbupptining, ställde stekpannan på spisen och tänkte.... nä, jag vill inte ha köttfärsås, jag ska hitta på nått annat... Kikade runt på nätet och hittade denna lilla köttfärsrulle:) Smarrigt värre, "pannkakan" blev något gummiaktig - nått som alla glutenintoleranta vet vad det är:) Vet inte om det kan ha berot på mjölmixen, köpte hem Mix wells mix för testning... Kanske nån som har förslag på vad man kan göra för å förebygga gummigheten?! Den blev dock vääääääldigt lång ifrån mc donalds hamburgebröd....;)

Pannkakan
3 ägg
3 dl mjölmix
6 dl mjölk
0,5 tsk salt

Sätt ugnen på 225 grader. Blanda mjöl och salt i en bunke. Tillsätt hälften av mjölken och rör till klumpfri smet. Tillsätt resterande mjölk och sedan äggen, ett i taget.
Smörj eller klä en långpanna, häll ut smeten och grädda i ugnen ca 25 minuter.
Gör fyllningen under tiden:)

Köttfärsfyllning
500g färs
1 hackad gullök
1 vitlöksklyfta
2 msk maizena
0,5 dl grädde
fond
soya (råder delade maningar om, min dietist sa det var okej, så jag går på de riktlinjerna ochhar aldrig blivit dålig)
salt, peppar, cayenne peppar

Fräs gullök, vitlök och färsen, häll på lite maizena och sedan grädden.
Smaksätt med valfri mängd fond, soya och kryddor. Låt småputtra på spisen ca10 minuter.
Ska bli en "fast" köttfärssås:)

Vänd upp pannkakan och bred på fyllningen, rulla ihop som en rulltårta och servera med en grönsallad:)

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0