Jordgubbstårta

Jag var helt säker på att internet skulle fungera i stugan över midsommarhelgen, men så var inte fallet... Jag är ledsen för att jag hållt er på sträckbänken med nästa inlägg:) Men här kommer iallafall min Jordgubbstårta!

I stugan, utanför Eksjö, är man också långt ifrån spritsar, silikonformar och allt annat användbart till bakning men även om utseendet på min tårta inte är vad man kan önska, var smaken detså godare:)

1 glutenfri tårtbotten. (Av sockerkakstyp, bra recept brukar finnas i alla glutenfria bakböcker!)

Första lagret på min tårta blev en blandning med vispad grädde, jordgubbssylt och skivor av färska jordgubbar
Mellan nästa lager hade jag vaniljkräm tillagad efter anvisning på paketet.
Jag dekorerade med Grädde, jordgubbar och hyvlad choklad.

En Jordgubbstårta under sommaren blir aldrig fel! Kanske har du ett recept du vill dela med dig av?!



Under nästa vecka ska jag försöka tillaga Langos, någonting jag aldrig har ätit men det ska nog gå bra... Det blir nog ett och annat bak oxå kan jag lova.
Puss & Kram*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0