Choklad cup cakes

Min sambo kom hem idag efter att spenderat helgen i Göteborg och som alla andra när man vill göra något romantiskt, en vardag som denna, blev det en middag. Till efträtt tog jag ut mina citronmuffins som jag bakat tidigare. (se inlägg längre ner) Jag fryste in de jag inte dekorerade den gången. Till dem gjorde jag en chokladglasyr.

1,5 dl vispgrädde
100g mörk choklad

Koka upp vispgrädden, finahacka chokladen och häll den i den varma grädden. Låt chokladen smälta och sedan ska blandningen kallna något.

Detta hällde jag på mina tinade muffins och dekorerade med en sugerpaste ros och sockerkulor.

Visst blev det fint?!



Just nu väntar jag bara på Taco gratängen i ugnen.... Sen är vi redo för Måndagsmys*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0