Glutenfria mandelmuffins




2 ägg
2 dl socker
2,5 dl glutenfrimix
1 tsk bakpulver
0,5 tsk fiberhusk
1 dl mjölk
50 g smör
100 g mandelmassa

Vispa ägg och socker riktigt pösigt. Blanda alla torra ingridienser i en skål och rör sedan försiktigt blandningen i äggsmeten.
Koka upp mjölken och tillsätt smöret. Låt smöret smälta och häll i äggsmeten under försiktig omrörning. Riv mandelmassan och häll denna i smeten.

Häll i muffinsformar 3/4 smet i varje form. Grädda mitt i ugnen 175 grader ca 12 minuter eller tills muffinsen blivit gyllenbruna.



Jag toppade mina mandelmuffins med vit frosting (se recept längre ner i bloggen) och dekorerade med chokladlöv:)

Använd fina muffinsformar så ser det så smakar det inte bara bra, utan det ser riktigt läckert ut oxå!!!

Nu ska jag njuta av denna vackra sommarkväll* Även om jag börjat jobba idag... Men det gick, trots ångesten, riktigt bra....:)

Puuuuuuuuuuuuuuuuuuuuss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0